• SketchUp Türkiye Forumlarına hoşgeldiniz. Forumumuza üye olarak, bir çok içerikten ücretsiz yararlanabilir, forum üyeliği avantajlarına erişebilirsiniz.

Kaliteli Görsel Oluşturmak için 5 Temel Prensip

  • Konbuyu başlatan USEN
  • Başlangıç tarihi
  • Cevaplar : 0
  • Görüntüleme : 62

USEN

Yönetim Ekibi
Admin
Katılım
3 May 2021
Mesajlar
64
Tepkime puanı
90
Puanları
18
Konum
Ankara
3D görselleştirme konusunda, kaliteyi yakalamanız için bu blog içerisinde sizlere bir çok yazı yazdım. Bu yazıların çoğunu okuduğunuzda kaliteli görseli oluşturmak için, render motorlarında sadece test ve denemeler yapmanız yeterli olacaktır.

Bu makalede ise, sizlere Oluşturmak için 10 Temel konuyu anlatacağım ve biraz daha işin özgün kısmından bahsederek ilerlemenize yardımcı olacağım. Mustafa bu konuları bildiği için ona anlatmıyorum…. (kendisi elit bir iç mimarımızdır)

Diğer konuları başlıklar halinde görmek için kısmına bakmanız yeterlidir. Size çok şey katacağını düşünüyorum…

Makale İçerik Listesi [ ]

01 – Detay detay detay

Detay konusunu 15 senedir anlattığımız bir konudur. Ve özellikle kullanıcıları bu kadar can alıcı noktayı kaçırmaları kaliteli görsele ulaşmalarını etkilemektedir. İç mimar Mustafa arkadaşımız bu konuyu hiç atlamaz, çizmiş olduğu her modelde süpürgeliklere kadar modeller, kalorifer peteklerini, perdeleri ve niş detaylarını unutmaz.

Detay dediğimiz olay aslında bir nevi modellemedir. Modellemenin detaylarından bahsediyoruz.


Tavan gizli aydınlatmaları, tasarıma göre hareket ve estetik katacak unsurları hiç unutmaz. Kaliteli görsele ulaşmak için gerekirse, üşenmez tavla oynamayı bırakır ve bunların hepsini, daha fazlasını yapmaya çalışır. İnstagram da boşa yere zaman harcamaz ve projenin detaylarını en ince ayrıntısına kadar modeller ve şekillendirir.

Detay için şu örneği gözünüzde canlandırın, bir çok kişi bir salon görselleştirmesi yaptığında, bir takım koltuk bir orta sehpa ve bir Lcd Tv ile işi bitirmeye çalışır.
Bu durum için çıplak kalmış bir görselleştirme örneği verebiliriz. Detayları tamamladığınızda ortaya çıkan sonuçla bir önceki sonucu karşılaştırın, farkı görünce şaşıracaksınız.


Hala bu kısımda detaylar neler diye soracak olanlar olabilir, süpürgelikler, tavan aydınlatmaları, perdeler, aplikler , duvar işlemeleri (varsa), ambians katacak öğeler (şömine, sehpa, komidin, yastık, yorgan, gül, mum, vs vs herşey olabilir) tavan detayları gibi bir çok öğeyi sıralayabiliriz.

Detayda sınır yoktur..

02 – Tasarım Olgusu

Alışılmışın dışında Farklı işler çıkarmak bu işin merkez noktası ve en can alıcı kısmıdır. Bu durum Mekana özgü bir tasarım çıkarmak ve oradaki mekansal anlayışı kullanıcıya hissetirmek, Tasarımla bağdaştıracağımız bir durumdur.

Tasarımlarınız için bir çok farklı siteden ilham almak için örnek çalışmalara bakabilir, ortama göre kafanızdaki tasarımları yansıtabilirsiniz. Görselleştirmenin de en önemli maddelerinden biri olup , farklı ve ilginç tasarımlar ile kullanıcıların ilgisini çekebilirsiniz.

03- Modellerin Belirlenmesi

Kaliteli görseli oluşturan en önemli parametrelerden biride , Kaliteli modelleme veya Kaliteli Model kütüphanesi diyebiliriz. Özellikle Sketchup Kullanıcıları için kaliteli model kütüphanesinin önemli bir yeri vardır. 3dsmax kullanıcıları için motel kütüphanelerinin geniş olması ve kaliteli model olmasının yanında Sketchup kullanıcıları bu iş için extra bir zaman harcamaları gerekmektedir.

Kaliteli model için internet adresini kullanabilirsiniz.
 
Üst